Във връзка с изпълнението на Дейност 6 по Проект „НАСЪРЧАВАНЕ НА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ”, договор №BG-161-PO003-4.2.01-0001-C0001 за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Приоритетна ос 4 „Укрепване на международните пазарни позиции на българската икономика” на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007-2013, по който ИАНМСП е институционален бенефициент, Ви информираме, че Агенцията организира участието на български фирми на национален щанд на Международнатаспециализирана изложба за хранително-вкусова промишленост ANUGA 2013, провеждаща се в периода 05-09.10.2013 г., Кьолн, Германия.
ANUGA е най-голямaтa в света международна изложба специализирана в областта на хранително-вкусовата промишленост, която се провежда веднъж на две години от 1924 г.и се организира от Koelnmesse GmbH. На изданието през 2011 г. участие са взели 6 409 изложителя от 97 страни на изложбена площ от 262 000 кв.м., като посетителите са над 154 516.
Основните представени сектори в изложбата са разделени в различни палати на изложбения комплекс, както следва:
– Деликатеснихрани;
– Напитки;
– Месо и месни продукти;
– Замразени храни;
– Пресни храни;
– Млечни продукти;
– Тестени изделия и топли напитки;
– Биохрани;
– Технологии за продажби на дребно;
– Услуги в областта на ХВП;
Традиционно ИАНМСП организира национални щандове в палата ANUGA FINE FOOD, като на таз годишното издание се предвижда да се организира също и български щанд в АNUGA ORGANIC.
ИАНМСП организира участието на български фирми на АNUGA 2013, при следните условия:
Агенцията поема разходите за:
- Наемане на изложбена площ;
- Проектиране и изграждане на изложбен щанд;
- Наемане на оборудване и обзавеждане;
- Регистрация на изложителите;
- Включване на изложителите в официалния каталог (стандартен формат/основен пакет);
- Рекламиране на участието.
Фирмите, участници в Международната специализирана изложба АNUGA 2013, следва да поемат всички други разходи, както следва:
- Транспорт и обработката на експонати и други изложбени компоненти;
- Командироване и пребиваване на представител/и от предприятието (виза, пътни, дневни и квартирни);
- Заявени допълнителни услуги, извън изброените в Раздел II, т.2 от Общите условия за участие;
- Застраховка на експонатите по време на транспортирането им и провеждането на изложбата/ панаира;
- Застраховка на представителите на предприятието.
Участието в международни панаири/специализирани изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент № 1998/2006 г. на Европейската комисия относно прилагането на чл. 87 и чл. 88 от Договора към минималната помощ (ОВ L 379/28.12.2006). Информация за предоставени минимални помощи на Вашето предприятие може да получите на интернет страница: www.sme.government.bg или http://www.stateaid-bg.com/finance/opencms/finance.
Кандидатстването за участие в организирани от агенцията Международни специализирани изложби/панаири се извършва чрез подаване на следните документите, посочени в Общите условията за участие:
- Общи условия за участие на Национален щанд, организиран от ИАНМСП в международна специализирана изложба/панаир;
- Заявка/договор за участие в 2 оригинала (по образец), подписана и подпечатана от представляващия предприятието или изрично упълномощено от него лице с представено копие на нотариално заверено пълномощно;
- Декларация за получени минимални/държавни помощи и за нефинансиране от други източници (по образец), подписана и подпечатана от представляващия предприятието; минималните помощи обхващат текущата и предходните две финансови години. /Може да проверите получените минимални помощи и на сайта на Министерството на финансите: http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx/.
- Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП (по образец), подписана от представляващия предприятието;
- Удостоверение по чл.87, ал.6 от ДОПК за липса/наличие на публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата (валидност до 6 месеца) – оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала”, което да е валидно към датата на подаване на документите за кандидатстване;
- Правила за поведение при участие на представители на български предприятия в промоционални прояви;
Отчитането на резултатите от организираните промоционални мероприятия е строго обвързано с индикаторите за измерване изпълнението на дейността на ИАНМСП. Това налага предварителна детайлна обосновка на селектираните за участие български предприятия (на база заявка/договор и приложени писмени документи, доказващи изложените в заявката/договор обстоятелства).
След одобрение на предприятието за участие в международната специализирана изложба/панаир, Заявката-договор се подписва от страна на ИАНМСП.
За допълнителна информация можете да се обръщате към г-н Траян Трендафилов, главен експерт в отдел „Развитие на експортния потенциал”, ИАНМСП, тел. 02 940 7981, e-mail: traian@sme.government.bg.
При интерес от Ваша страна, в срок до 12.05.2013 г. предприятието може да подаде по e-mail изискуемите документи, като до 15.05.2013 г. е задължително същите да се получат и на хартиен носител в ИАНМСП.