Малките и средни фирми трябва да се научат да продават скъпо, смята директорът на ресорната агенция.
“Качественото производство е бъдещето на българския бизнес. Малките и средни компании трябва да се научат да продават скъпо”, коментира в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Никола Стоянов, изпълнителен директор на Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. „Количественото производство няма такъв успех на нашия малък пазар. Не можем да се конкурираме с Китай“, поясни Стоянов.
По думите му 2013 г. и особено втората половина на годината ще е по-добра за малките и средни компании. Той информира, че ресорната агенция е облекчила част от административните пречки пред бизнеса. Друга положителна стъпка в тази посока е договореното финансиране по проект на Оперативната програма „Конкурентоспособност“ в размер на 27 милиона лева. През следващите 12 месеца остава да бъдат усвоени още 12 млн. лева по Проекта „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, след като агенцията е успяла да договори удължаване на срока.
„Парите са договорени за агенцията, която сега трябва да проведе различни дейности за интернационализация на малките и средни компании, като например участия в панаири и изложения“, поясни Стоянов. Той уточни още, че средствата е трябвало да бъдат усвоени до април 2013 г. Поради липсата на оборотни средства в агенцията обаче това не е се е случило.
„Бюджетът на Агенцията за миналата година е 2 милиона лева”, добави Никола Стоянов. И препоръча на компаниите да бъдат по-активни в търсенето на информация за финансирането си.