20.01.2015 в. Капитал Daily: Седем български фирми отвориха магазин за козметика в Петербург

Производителите се сдружават заради директен контакт и по-добри продажбиМара ГеоргиеваСедем български компании за козметика и парфюмерия отвориха общ магазин в Санкт Петербург под името „България Beauty”, съобщиха от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. В него своята продукция представят производителите: варненските „Биогеник” и „Талодерма”, „Тонеш” от Бургас, „Вентони козме-тикс” от Рудозем, „Дамас-цена Розбио” от Казанлък, „Ред енд голд” от София, и „Стар нейлз” от Пловдив.Как се ражда идеятаИдеята се ражда след участие на четири фирми от съдружието в търговска мисия през септември миналата година, организирана от агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. Пътуването включвало делови срещи, бизнес форум в местната търговско-промишлена палата, посещение на международното изложение за козметика „Невские берега”. Предприемачите имали възможност да установят ценни контакти и да се запознаят на място с нормативните регулации за правене на бизнес в Русия, както и със специфичните за бранша изисквания за сертификация на козметични продукти. „Разбрахме, че на руския пазар се пробива най-лесно чрез собствен магазин, и решихме да опровергаем схващането, че българските фирми не обичат да се сдружават’, коментира за „Капитал Daily” Маргарита Нешева, управител на „Тонеш” – Бургас. По думите й решението за откриване на „България Beauty” има няколко предимства – избягване на посредниците, по-лесна раз-познаваемост на българските продукти в морето от конкурентни предложения на руския пазар, по-добри цени, налагане на бранда „България”. „По този път са тръгнали и фирми от Беларус. Те започнали с един магазин в Санкт Петербург и с един в Москва, а сега само в Санкт Петербург имат 20 търговски обекта”, посочва Красимир Ангелов, управител на „Биогеник”. Половината от собствеността на дружеството е притежание на руски граждани, които са от Санкт Петербург. Именно те помогнали много за уреждане на формалностите при регистрацията на фирмата в Русия, за намиране на подходящо помещение, за ремонта, дизайна и обзавеждането на магазина, за наемане на хора. Производителите по-лучили подкрепа и от службата по търговско-икономически въпроси в Санкт Петербург.След месец и половинаОколо месец и половина били нужни на българските компании, за да регистрират фирма в Русия, да представят своите продукти за тестване в руски лаборатории и да получат разрешение за внос и продажба. Всяко от дружествата преценило какво от своята производствена гама ще предложи на руския пазар и платило за изпитване между 1000 и 3000 евро в зависимост от броя и вида на продуктите. От две седмици магазинът вече работи и отчита с всеки следващ ден по-голям оборот. „България Beauty” се намира в централен район на града, където са разположени много посолства и офиси, и в близост до българското консулство. Помещението е 80 кв. метра, но търговската площ е 30 кв. метра. Има обособено място за срещи и презентации на българските продукти, както и сервизна част. За ремонта и обзавеждането всяка от седемте фирми платила по около 2500 евро. Наемът на магазина е по-малко от 2000 евро на месец. В него работят две продавач-консултантки, а заплатите са около 300 -350 евро на месец, уточни Маргарита Нешева. В магазина се продават „бяла козметика” за лице, продукти за тяло, ръце, крака, коса, парфюми. Изборът е направен така, че предложенията на фирмите на щанда да не се само-изяждат, а да се допълват. Общото между тях е, че залагат на екологични натурални съставки – например розово масло, екстракт от охлюви и др. Не се продават декоративна козметика и пасти за зъби. „Транспортирахме първите количества малко „на сляпо”, защото все още не знаем кое ще върви, към кое ще има по-голям интерес”, уточни Маргарита Нешева. Българските компании очакват, че към магазина ще се насочат не само хора, които си спомнят с носталгия за някогашните български продукти на руския пазар, но и нови любители на качествената козметика. „Целим се в средния ценови сегмент, дори в по-високия. Не искаме да свързват продуктите ни с лошо качество и ниски цени”, коментира Красимир Ангелов. По думите му всяка от фирмите предлага продукцията си под собствената си марка, но всички заедно нямат притеснения да застанат под общия бранд „България Beauty”. Всеки от производителите ще получава пари от продажбата на своите продукти, но печалбата на общата компания ще се дели на седем, колкото са и участниците в съдружието, обясни Маргарита Нешева. „Време е да докажем, че моделът „печеля -печелиш” може да работи и за българските производители”, обобщава тя. В процес на разработка е сайт за онлайн продажби на предлаганите продукти. В края на февруари предстои официалното откриване на „България Beauty”, а по-дългосрочната идея е за отваряне на още магазини в Русия, включително и на франчайз.

***Целим се в средния ценови сегмент, дори в по-високия. Не искаме да свързват продуктите ни с лошо качество и ниски цени.Красимир Ангелов, управител на „Биогеник” – Варна

 




Страницата е редактирана последно на: 13.02.2015




Expo2025 Osaka
Matchmaking b2b connect
BG Industry Map
SME Webinars
NIF
Exporthub.bg
opic.bg
bulgariancp.bg
evroto.bg



Сигнали за корупция и конфликт на интереси


Следвайте ни:

facebook linkedin youtube