Едно от най-добрите неща, които могат да се научат от италианците е кооперирането на малки фирми. Това каза Владимир Минев, директор Информационно обслужване в Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) към Министерството на икономиката, пред представители на малки фирми от сектор дървообработване и мебелна промишленост, предаде репортер на Радио „Фокус” – Пловдив. Обучението е на тема „Практически инструменти за успешни продажби на чужди пазари – опитът на италианските фирми от сектор дървообработване и мебелна промишленост”. Минев посочи, че в Италия едно от най-добрият неща, които може да се взаимства е именно това, че малки фирми се кооперират под формата на консорциуми и си делят печалбата. По този начин те се явяват като равностойни партньори на големи корпорации. Това в България засега е трудно да се направи, фирмите най-често се конкурират, каза Минев. През последните две години Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) към Министерството на икономиката е провела 125 обучения на малкия и среден бизнес, като е събрана ценна информация, която е необходима за бизнеса и за финансирането му. Направени са десетки изложения в чужбина, бизнес форуми. Резултатите от участието на българските фирми потвърждават, че те имат нужда от информация и подготовка за участието си в такива събития. Трябва да се следи световния бизнес и тенденциите и да се учим от там.
Днес в Пловдив се провежда обучение на фирмите от сектор дървообработване и мебелна промишленост на тема „Практически инструменти за успешни продажби на чужди пазари – опитът на италианските фирми от сектор дървообработване и мебелна промишленост”. По време на обучението ще бъдат разгледани темите “Създаване и управление на експортен консорциум”, “Маркетингови инструменти и подготовка за излизане на чужди пазари”, “Дизайнът като конкурентно предимство”. За лектори са поканени Алесандро Адари, заместник президент на „Конфиндустрия“ в Киети и Пескара, който в сферата на интернационализацията и бизнес мрежите е допринесъл за учредяването на редица фирмени сдружения И Пиетро Брунели – експерт по психология и социология на потреблението, който извършва консултантска дейност и обучение по маркетинг, мода и комуникация. Има диплома по семиотика при проф. Умберто Еко, диплома по психология, специалист по социални комуникации.
Цветана ТОНЧЕВА