Във връзка с изпълнението на дейностите по Проект № BG16RFOP002-2.003-0001 „Създаване на условия за устойчиво развитие и успешно интегриране на българските предприятия на европейски и международни пазари чрез осигуряване на подкрепа за участие в международни търговски панаири и конференции“ Ви информираме, че Агенцията организира участието на български фирми на национален щанд на международното изложение за храни и напитки ANUGA 2017, 07-11.10.2017 г. в гр. Кьолн, Германия.
Международното изложение ANUGA се провежда веднъж на две години и е най-голямото известно специализирано изложение в областта на хранително-вкусовата промишленост в света. Провежда се на всеки 2 години от 1924 г.
На изданието му през 2015 г. на обща изложбена площ от 263 600кв.м са участвали 7 189 изложители. Изложението е посетено от 158 603 души.
Основни представени сектори на ANUGA 2017, разделени в различни палати на изложението са: деликатесни храни; напитки; месо и месни продукти; замразени храни; пресни храни; млечни продукти; тестени изделия и топли напитки; биохрани; технологии за продажби на дребно; услуги в областта на ХВП.
Предприятията трябва да отговарят на следните изисквания:
- Предприятието да не участва за собствена сметка в конкретната проява;
*** при недостатъчен брой МСП, подали заявки за участие и допуснати за класиране за оптимално запълване на общия български щанд, до участие се допускат и предприятия, които не отговарят на горецитираното изискване.
- Предприятието е регистрирано или е подало искане за регистрация в Регистър на МСП при ИАНМСП на следния адрес: http://e-sme.government.bg/. В случай на необходимост от допълнителна информация и съдействие при регистрация в електронния Регистър на малките и средните предприятия в България, може да се обърнете към г-н Петър Думев, тел.: 02/ 940 79 99, E-mail: p.dumev@sme.government.bg.
- За последните три приключили финансови години, предприятието да има средноаритметичен положителен финансов резултат, различен от нула (условието не се отнася за нововъзникнали МСП) или ако е с отрицателен резултат, той се дължи на амортизационни отчисления по направени инвестиции (доказва се с копие от ОПР). Предприятията създадени през последните 3 години кандидатстват с ОПР за приключилите финансови години (условието не се отнася за нововъзникнали МСП).
- Предприятието да притежава Код на икономическа дейност (КИД), съгласно условията за допустимост на ОПИК. Представя се Удостоверение за КИД на предприятието, издадено от Националния статистически институт за предходната приключила финансова година, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието.
ИАНМСП организира участието на български фирми на Международното изложение за храни и напитки ANUGA 2017 при следните условия:
Агенцията поема разходите за:
- Наем на оборудвана изложбена площ;
- Регистрационни такси и/или медийни такси;
- Национална идентификация на българския щанд;
- Пропуски на изложителите;
- Услуги, консумативи и други в рамките на утвърдения бюджет.
Фирмите, участници в ANUGA 2017 следва да поемат част от гореизброените разходи:
- 15 % от разходите за наем на площ, изграждане конструкция на щанда, медийни такси и др. за първо участие на предприятието в организирани от ИАНМСП национални участия в международни изложби – 2 400.00 лв;
- 20 % от разходите за наем на площ, изграждане конструкция на щанда, медийни такси и др. за второ и трето участие на предприятието в организирани от ИАНМСП национални участия – 3 200.00 лв;
- 25 % от разходите за наем на площ, изграждане конструкция на щанда, медийни такси и др. за повече от три участия на предприятието в организирани от ИАНМСП национални участия в международни изложби – 4 000.00 лв.
Както и всички други разходи:
- Транспорт и обработката на експонати и други изложбени компоненти;
- Командироване и пребиваване на представител/и от предприятието (пътни, дневни и квартирни);
- Заявени допълнителни услуги, извън изброените в Общите условия за участие;
- Застраховка на експонатите по време на транспортирането им и провеждането на изложбата;
- Застраховка на представителите на предприятието.
Участието в международни панаири/специализирани изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на www.sme.government.bg или http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx
Кандидатстването за участие в Международни специализирани изложби/панаири се извършва чрез запознаване с условията и подаване на следните документи, посочени в Правилата за кандидатстване в специализирани международни панаири, изложения конференции, контактни борси, форуми и събития в страната и чужбина, организирани от ИАНМСП:
- Заявка за участие (по образец и в оригинал), подписана от представляващия предприятието и подпечатана с печата на предприятието;
- Договор за участие, в 2 оригинални екземпляра (по образец), подписан от представляващия предприятието и подпечатан с печата на предприятието. Договорите се подписват и подпечатват от предприятията, след като бъдат одобрени за участие от ИАНМСП и същите получат конкретни параметри за самоучастието;
- Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване (оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала”, подпис на представляващия и печат на предприятието);
- Удостоверение за КИД на предприятието, издадено от Националния статистически институт, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието, което удостоверение следва да е издадено не по-късно от 1 (една) година преди подаване на документите за кандидатстване в конкретната проява.
- Условия за допустимост
- Декларация за получените минимални помощи за предходните две данъчни години и за текущата данъчна година (по образец и в оригинал), подписана от представляващия и подпечатана с печата на предприятието;
- Декларация за получените държавни помощи и за нефинансиране от други източници (по образец и в оригинал), подписана от представляващия и подпечатана с печата на предприятието;
- Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл. 4 от ЗМСП (по образец и в оригинал), подписана от представляващия и подпечатана с печата на предприятието. Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към декларацията се представя и Справка (по образец и в оригинал) за обобщените параметри на предприятието. Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор. (Указания за попълване на Декларацията);
* За деклариране на неверни данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.З и чл.4 от ЗМСП се носи наказателна отговорност по чл.313 от Наказателния кодекс.
- Копие от „Отчет за приходите и разходите” за последните три приключили финансови години на кандидата, заверен с текст „Вярно с оригинала”, подпис на представляващия и печат на предприятието. Предприятията създадени през последните 3 години кандидатстват с ОПР за приключилите финансови години (условието не се отнася за нововъзникнали МСП).
- Правила за поведение при участие на представители на български предприятия в промоционални прояви, организирани от ИАНМСП.
За допълнителна информация може да се обръщате към следните лица за контакт от отдел „Мерки за интернационализация провеждани в чужбина”, ИАНМСП:
Лица за контакт | Телефон | E-mail: |
г-жа Елица Попадийна главен експерт | 02/ 940 79 82 | e.popadiyna@sme.government.bg |
г-н Траян Трендафилов главен експерт | 02/ 940 79 81 | t.trendafilov@sme.government.bg |
При интерес от Ваша страна за участие в ANUGA 2017 в срок до 12 септември 2017 г. (вторник), предприятието може да подаде изискуемите документи по един от следните начини:
- В деловодството на ИАНМСП с входящ номер
- С електронен подпис на следния електронен адрес: office@sme.government.bg.