Във връзка с изпълнението на дейностите по Проект BG16RFOP002-2.052-0002 “Участие на МСП на международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина”, Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) има удоволствието да Ви покани да вземете участие в Международно специализирано изложение за обувки Expo Riva Schuh 2020, което ще се проведе в периода 11-14.01.2020 г., гр. Рива дел Гарда, Италия.
Международното изложение Expo Riva Schuh е основано 1974 г., провежда се два пъти годишно и е утвърдено като водещо международно изложение за производители на обувки в среден ценови клас. През последните години това е най-важното събитие в Европа за този пазарен сегмент. Expo Riva Schuh е място за среща на международния бизнес: събитие, където фирми и купувачи от цял свят се срещат и взаимодействат. Представени са фирми от Италия и Европа, както и от Индия, Китай и Бразилия – световните лидери в производството на обувки. За изложителите това е възможност да тестват новите колекции, да разработят своите производствени планове, както и да идентифицират международните тенденции и промени на пазара.
В последното издание на проявата през юни 2019 г. са участвали над 1 540 компании на обща изложбена площ 33 288 кв. м., като са регистрирани над 12 000 търговски посетители.
За участие в изложението, Предприятията трябва да отговарят на следните изисквания:
- Предприятието не участва за собствена сметка в конкретната проява;
- Предприятието да притежава Код на икономическа дейност (КИД), съгласно условията за допустимост на ОПИК. Представя се Удостоверение за КИД на предприятието, издадено от Националния статистически институт за предходната приключила финансова година, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието.
ИАНМСП организира национално участие на български фирми на Международно специализирано изложение за обувки Expo Riva Schuh 2020, което ще се проведе в периода 11-14.01.2020 г., гр. Рива дел Гарда, Италия, при следните условия:
ИАНМСП поема разходите за:
– Наем на изложбена площ;
– Проектиране и изграждане на стандартен щанд;
– Оборудване и обзавеждане на изложбеното място;
– Регистрация на изложителите, медийни такси;
– Услуги, консумативи и други в рамките на утвърдения бюджет.
Фирмите, одобрение за участие в EXPO RIVA SCHUH 2020 следва да поемат част от гореизброените разходи:
- 15% от гореизброените разходи при първо участие в международни изложби в чужбина, организирани от ИАНМСП, 1 500,00 лв. (Удостоверява се със служебна проверка за последните три години в публичния Регистър за минимални помощи на Министерство на финансите).
- 20% от гореизброените разходи при второ или трето участие в международни изложби в чужбина, организирани от ИАНМСП, 2 000,00 лв. (Удостоверява се със служебна проверка за последните три години в публичния Регистър за минимални помощи на Министерство на финансите).
- 25% от гореизброените разходи при повече от три участия в международни изложби в чужбина, организирани от ИАНМСП, 2 500,00 лв. (Удостоверява се със служебна проверка за последните три години в публичния Регистър за минимални помощи на Министерство на финансите).
Както и всички други разходи:
– Транспорт и обработката на експонати и други изложбени компоненти;
– Командироване и пребиваване на представител/и от предприятието (пътни, дневни и квартирни);
– Заявени допълнителни услуги, извън изброените в Общите условия за участие;
– Застраховка на експонатите по време на транспортирането им и провеждането на изложбата;
– Застраховка на представителите на предприятието.
Участието в международни панаири/специализирани изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.
Кандидатстването за участие в организирани от агенцията Международни специализирани изложби/панаири се извършва чрез подаване на следните документи, посочени в Правилата за кандидатстване в специализирани международни панаири, изложения, конференции, контактни борси, форуми и събития в страната и чужбина, организирани от ИАНМСП:
- Заявка за участие (по образец и в оригинал), подписана от представляващия предприятието или нотариално упълномощено от него лице и подпечатана с печата на предприятието;
- Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване (оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала”, подпис на представляващия и печат на предприятието);
- Удостоверение за код на икономическа дейност (КИД) на предприятието, издадено от Националния статистически институт, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието, което удостоверение следва да е издадено не по-късно от 1 (една) година преди подаване на документите за кандидатстване в конкретната проява. Условия за допустимост
- Декларация за получените минимални помощи за предходните две данъчни години и за текущата данъчна година (по образец и в оригинал), подписана от представляващия предприятието и подпечатана с печата на предприятието;
Участието Ви на събитието ще представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз. Моля да имате предвид, че всяка получена минимална помощ се натрупва върху предишни такива до достигане на 200 000,00 евро или 391 166,00 лв. за три годишен данъчен период. При надвишаването на тази стойност, няма да бъдете допуснати до участие. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на www.sme.government.bg или http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx
- Декларация за получените държавни помощи и за нефинансиране от други източници (по образец и в оригинал), подписана от представляващия или нотариално упълномощено от него лице и подпечатана с печата на предприятието;
- Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл. 4 от ЗМСП (по образец и в оригинал), подписана от представляващия и подпечатана с печата на предприятието. Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към декларацията се представя и Справка (по образец и в оригинал) за обобщените параметри на предприятието. Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор. (Указания за попълване на Декларацията);
- Правила за поведение при участие на представители на български предприятия в специализирани международни панаири, изложения, конференции, контактни борси, форуми и събития в страната и в чужбина, организирани от ИАНМСП
- Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR).
При интерес за участие в изложението, следва най-късно до 08.11.2019 г. (вкл.), предприятието да подаде изискуемите документи в деловодството на ИАНМСП, ул. „Леге” 2-4, 1000 София, по куриер или с електронен подпис на управителя на официалния електронен адрес на Агенцията: office@sme.government.bg.
Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване нe се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП.
След одобрение на предприятието кандидат, ИАНМСП ще Ви уведоми с официално писмо.
За допълнителна информация може да се обръщате към:
Кристин Житарска, старши експерт в отдел „Международни изложби и конференции“, ИАНМСП, тел. 02/ 940 7986, e-mail: k.zhitarska@sme.government.bg.
Елица Попадийна, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“, ИАНМСП, тел. 02/ 940 7982, e-mail: e.popadiyna@sme.government.bg.