Във връзка с изпълнението на дейностите по Проект BG16RFOP002-2.052-0002 “Участие на МСП на международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина”, Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) има удоволствието да Ви покани да вземете участие в международната специализирана изложба за мода и аксесоари WHO’S NEXT 2020 (04-07.09.2020, Париж, Франция).
WHO’S NEXT Prêt à Porter Paris се организира два пъти годишно от 1994 г. насам. На обща изложбена площ от 18 951 кв.м. участие в изложбата през 2017 г. са взели 1 492 изложители и е била посетена от 27 826 специалисти, дизайнери, дистрибутори и др. специалисти да бранша. WHO’S NEXT протича с богата съпътстваща програма от ревюта, презентации, конкурси, семинари и др. Основните сектори на изложителите са дрехи, мода, аксесоари, бижута, обувки, чанти, кожени изделия и др.
ИАНМСП организира участието на български фирми в WHO’S NEXT 2020 при следните условия:
Агенцията поема разходите за:
– Наем на изложбена площ;
– Проектиране и изграждане на щанд;
– Оборудване и обзавеждане на изложбеното място;
– Регистрация на изложителите, медийни такси;
– Услуги, консумативи и други в рамките на утвърдения бюджет.
Фирмите, одобрени за участие в WHO’S NEXT 2020 следва да поемат част от гореизброените разходи:
– 15 % от гореизброените разходи при първо участие в международни изложби в чужбина, организирани от ИАНМСП в размер на 2 181,82 лв. (Удостоверява се със служебна проверка за последните три години в публичния Регистър за минимални помощи на Министерство на финансите).
– 20 % от гореизброените разходи при второ или трето участие в международни изложби в чужбина, организирани от ИАНМСП, в размер на 2 909,9 лв. (Удостоверява се със служебна проверка за последните три години в публичния Регистър за минимални помощи на Министерство на финансите).
– 25 % от гореизброените разходи при повече от три участия в международни изложби в чужбина, организирани от ИАНМСП, в размер на 3 636,36 лв. (Удостоверява се със служебна проверка за последните три години в публичния Регистър за минимални помощи на Министерство на финансите).
Както и всички други разходи:
– Транспорт и обработката на експонати и други изложбени компоненти;
– Командироване и пребиваване на представител/и от предприятието (пътни, дневни и квартирни);
– Заявени допълнителни услуги, извън изброените в Общите условия за участие;
– Застраховка на експонатите по време на транспортирането им и провеждането на изложбата;
– Застраховка на представителите на предприятието.
Участието в международни панаири/специализирани изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.
Предприятията трябва да отговарят на следните изисквания:
- Предприятието не участва за собствена сметка в конкретната проява;
- Предприятието да притежава Код на икономическа дейност (КИД), съгласно условията за допустимост на ОПИК. Представя се Удостоверение за КИД на предприятието, издадено от Националния статистически институт за предходната приключила финансова година, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието.
Кандидатстването за участие в организирани от агенцията Международни специализирани изложби/панаири се извършва чрез подаване на следните документи, посочени в Правила за кандидатстване в специализирани международни панаири, изложения, конференции, контактни борси, форуми и събития в страната и чужбина, организирани от ИАНМСП:
1. Заявка за участие (по образец и в оригинал), подписана от представляващия предприятието или нотариално упълномощено от него лице и подпечатана с печата на предприятието;
- Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване (оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала”, подпис на представляващия и печат на предприятието);
- Удостоверение за код на икономическа дейност (КИД) на предприятието, издадено от Националния статистически институт, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието, което удостоверение следва да е издадено не по-късно от 1 (една) година преди подаване на документите за кандидатстване в конкретната проява. Условия за допустимост
- Декларация за получените минимални помощи за предходните две данъчни години и за текущата данъчна година (по образец и в оригинал), подписана от представляващия предприятието и подпечатана с печата на предприятието;
Участието Ви на събитието ще представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз. Моля да имате предвид, че всяка получена минимална помощ се натрупва върху предишни такива до достигане на 200 000,00 евро или 391 166,00 лв. за три годишен данъчен период. При надвишаването на тази стойност, няма да бъдете допуснати до участие. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на www.sme.government.bg или http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx
- Декларация за получените държавни помощи и за нефинансиране от други източници (по образец и в оригинал), подписана от представляващия или нотариално упълномощено от него лице и подпечатана с печата на предприятието;
- Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл. 4 от ЗМСП (по образец и в оригинал), подписана от представляващия и подпечатана с печата на предприятието. Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към декларацията се представя и Справка (по образец и в оригинал) за обобщените параметри на предприятието. Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор. (Указания за попълване на Декларацията);
- Правила за поведение при участие на представители на български предприятия в специализирани международни панаири, изложения, конференции, контактни борси, форуми и събития в страната и в чужбина, организирани от ИАНМСП;
- Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR).
При интерес за участие в WHO’S NEXT 2020, следва най-късно до 28 февруари 2020 г. (петък), предприятието да подаде изискуемите документи в деловодството на ИАНМСП, ул. „Леге” 2-4, 1000 София, по куриер или с електронен подпис на управителя на официалния електронен адрес на Агенцията: office@sme.government.bg.
Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване нe се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. След одобрение на предприятието кандидат, ИАНМСП ще Ви уведоми с официално писмо.
За допълнителна информация може да се обръщате към:
Росица Асенова, Координатор на Проект
тел. 02/ 940 7980, e-mail: r.assenova@sme.government.bg.
Елица Попадийна, и.д. началник на отдел „Международни изложби и конференции“
тел. 02/ 940 7982, e-mail: e.popadiyna@sme.government.bg.