Регистрацията и предоставяната информация в портала са безплатни.
Националният експортен портал вече функционира, съобщиха от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП). Сайтът е разработен в изпълнение на Проект „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия” по Приоритетна ос 4 на ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономиката 2007-2013 г.”, по който ИАНМСП е институционален бенефициент.
Идеята е порталът да служи като инструмент за подпомагане навлизането и успешното позициониране на българските предприятия на чуждестранните пазари.
Целта на сайта е да се предоставят специализирани услуги и да се облекчи достъпа на българските предприятия до актуална и полезна информация за насърчаване на износа. Експортният портал действа като посредник при установяване на контакти между български МСП и чуждестранни компании, както и при предлагане на стоки и услуги. Чрез Интернет платформата се поддържа база данни на експортноориентирани български фирми. Предоставя се възможност на предприятията да проверят актуалността на контактната си информация в базата с данни и профила на своята дейност.
Регистрацията и предоставяната информация в портала са безплатни.
Поддържането на актуална информация по отделните рубрики, намирането на оферти, подготовката на отговори на запитвания от страната и чужбина, както и на консултации в помощ на бизнеса се осъществява от експертния екип на ИАНМСП.