ИАНМСП проведе търговска мисия до Ханой, Виетнам, 8-12 октомври 2011 г.


 

В периода 8-12 октомври 2011 г. Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) организира и успешно реализира търговска мисия до гр. Ханой, СР Виетнам, с участие на български предприятия – производители на машиностроителни изделия. Програмата на мисията включваше провеждане на бизнес форум и двустранни срещи.

Търговската мисия до Ханой с участие на представители на българските фирми беше осъществена в рамките на дейност 5 „Организиране на промоционални прояви в страната и чужбина” по Проект № BG161PO003–4.2.01-0001 „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, по който ИАНМСП е институционален бенефициент. Финансирането е от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПК.

В състава на мисията бяха включени межиджъри на 10 български предприятия от сектор машиностроене, селектирани на основата на прилагане на критериите, заложени в Общите условия за участие на български МСП в търговски мисии, а именно: „Подемкран” АД, „Хидропневмотехника” АД, „Синтер М” АД, „Рейсистем” ЕООД, ЕТ „Димитър Църовски”, „Джебел 96” ООД, „Технологичен център Номат” АД, „Веди Интернешънъл” ООД, „Димекс Лифт” ЕООД, „Оптексим” АД.


На 10 октомври 2011 г. участниците в българската търговска мисия посетиха два машиностроителни завода – Gold Sun и PHO YEN.

На 11 октомври 2011 г. се проведе Виетнамо – български бизнес форум във Виетнамската търговско-промишлена палата. Събитието беше открито от Генералния секретар на Виетнамската търговско-промишлена палата г-жа Фам Ти Ту Хан. Приветствие към участниците беше отправено от изпълнителния директор на ИАНМСП г-жа Марияна Велкова.

По време на бизнес форума се състоя тържествено подписване на Меморандум за разбирателство между ИАНМСП и ВТПП. Подписването на документа открива възможности за сътрудничество на двете институции при обмяна на информация и експертен опит при организиране на търговски мисии и бизнес делегации в двете страни, както и при участия на международни изложения.

В бизнес форума и двустранните срещи участваха повече от 30 представители от 20 виетнамски фирми. Двустранните срещи протекоха при подчертан интерес от виетнамска страна към възможностите за осъществяване на преки търговски контакти и намиране на доставчици сред българските производители и дистрибутори. Освен представителите на машиностроителни фирми, сред виетнамските участници бяха и мениджъри на строителни фирми, консултантски и правни кантори и др. Форумът намери широк отзвук в местни медии.

В рамките на форума се проведена среща с г-н Нгуйен Хоа Куонг, заместник генерален директор на виетнамската Агенция за развитие на предприятията към Министерство на планирането и инвестициите. Виетнамската агенция разработва стратегии и програми за развитие на предприемаческия сектор, организира специализирани обучения и реализира програми, в т.ч. и с чуждестранно финансиране за укрепване на потенциала на предприятията. Между двете институции бяха установени доста общи функции и цели, при което от виетнамска страна бе проявен интерес към по-тясно сътрудничество, в т.ч.и чрез подписване на меморандум за разбирателство.

През същия ден се проведе и среща с г-н Та Хоанг Лин, заместник генерален директор на Виетнамската агенция за насърчаване на търговията, която е структура към Министерството на индустрията и търговията. Както от българска, така и от виетнамска страна бе изразена готовност за оказване на подкрепа на предприятията от двете страни за намиране на партньори и установяване на преки връзки с потенциални партньори от другата страна. В тази връзка бе дискутирана и възможността за подписване на Меморандум за разбирателство с оглед на развиване на по-тясното сътрудничество между двете институции.

Анализът на попълнените от участниците в търговската мисия анкетни карти за отчитане на първоначалните резултати от проявата показва висока резултатност от проведените срещи. По-голямата част от фирмите не са имали предварително планирани срещи, но почти всички успяха да проведат минимум по две срещи в рамките на търговската мисия. От участващите в мисията 10 представители на български предприятия 6 фирми очакват сключване на договори, 3 – проведоха преговори не само за внос/износ, но и за създаване на смесени предпирятия. Всички участници подчертаха отличната организацията на търговската мисия.

С реализацията на търговската мисия до Ханой, Виетнам, са разкрити нови възможности за насърчаване на интернационализацията на българските предприятия от сектор машиностроене, а именно:

–      създадени са преки контакти между български предприятия и потенциални техни виетнамски партньори, обсъдени са възможностите за развитие на производственото коопериране, за увеличаване обема на българския износ на машиностроителна продукция на виетнамския пазар, за внедряване на добри производствени и търговски практики, както и за адаптиране на българските машиностроителни изделия към изискванията и спецификата на виетнамския пазар;

–      постигнато е значително разширяване и укрепване на между институтционалните контакти.

Търговската мисия до Виетнам се проведе в изпълнение на Годишната индикативна програма за участие на български МСП в търговски мисии, като елемент от мерките за повишаване на експортния потенциал на фирмите.

 

Страницата е редактирана последно на: 18.09.2014




Expo2025 Osaka
Matchmaking b2b connect
BG Industry Map
SME Webinars
NIF
Exporthub.bg
opic.bg
bulgariancp.bg
evroto.bg



Сигнали за корупция и конфликт на интереси


Следвайте ни:

facebook linkedin youtube