Отговор: „Бенефициера сам определя на етап кандидатстване как ще се изпълняват отделните фази, задачи и дейности по проекта, в т.ч. на кой етап/и ще се планират разходите за материали и консумативи в бюджета на проекта.
Разходите за материали и консумативи се отчитат в етапа в който те са планирани, т.е. в съответствие с планираните разходи за материали и консумативи по фази, задачи и дейности в рамките на продължителността на етапа.
Ако разходите за материали и консумативи са планирани в бюджета на проекта в първи етап, същите следва да бъдат действително извършени и платени от бенефициера/партньора по проекта в първи етап и съответно отчетени в първи етап, при спазване на всички изисквания за допустимост на разходите.
В случая, който описвате сте заложили разходи за материали и консумативи за втори етап.
Ако разходите за материали и консумативи са планирани в бюджета на проекта във втори етап, същите се отчитат във втори етап, като могат да бъдат фактурирани и платени в рамките на отчитания втори етап или предходния /първи/ етап от изпълнение на проекта.
Съгласно чл. 47, ал.7 от ПУСНИФ – 2020 г. „Изменения в договора за съответен етап по искане на бенефициера, могат да се извършват до един календарен месец преди приключване на същия етап“.