Програмата на търговската мисия включваше посещение на Международно изложение Salon de L’Alimentation – Food & Feel Good 2011, участие в официален прием в рамките на Дните на отворените врати на Комитета на Регионите на ЕС и провеждане на двустранни срещи на българските МСП с чуждестранни партньори и контрагенти. В състава на търговската мисия бяха включени представители на 12 предприятия от сектор хранително-вкусова промишленост, селектирани въз основа на прилагане на критериите, заложени в Общите условия за участие на български МСП в търговски мисии, а именно: „Равик Д” ЕООД, „Атлантик” АД, „Неси-5” ООД, „ДИК-2000” ООД, „ Арониада Агро” ЕООД, „Омега Тим” ЕООД, „Ковекс-2” ЕООД /ВИ Румелия/, „Лактус” ЕООД, „Гъбарска Компания – Червен бряг” ООД, „Бургозоне” ЕООД, „Зет 1” ООД, „Кондов Екопродукция” ЕООД.
На 11.10.2011 г. участниците в търговската мисия посетиха Международно изложение Salon de L’Alimentation – Food & Feel Good 2011, позиционирано в 2 зали на Изложбения комплекс Брюксел експо. В промоционалната проява участваха 360 изложители от всички подсектори на хранително-вкусовата промишленост. Представителите на българските фирми успяха да установят контакти с дистрибутори и производители на сирена и кашкавали, мед, вина, изворни води, сладкарство, месо и месни продукти, риба и рибни продукти. Посещението на изложението беше ползотворно и от гледна точка на внедряване на нови идеи и добри практики в производството на българските предприятия, както и за определяне на ценовия сегмент на техните продукти спрямо белгийския пазар.
През същия ден участниците в търговската мисия присъстваха на официалния прием по повод деветото издание на Дните на отворените врати, ежегодно организирани от Европейската комисия и Комитета на регионите на ЕС. На официалния щанд на България, организиран от Евро-Ток България, бяха представени продукти на фирмите участнички в търговската мисия. Официалният гост на събитието беше еврокомисар Кристалина Георгиева. Заместник изпълнителния директор на ИАНМСП Нина Тодорова представи на българския еврокомисар членовете на търговската мисия и запозна с целта на търговската мисия.
На 12.10.2011 г. представителите на ИНАМСП придружиха участниците в търговската мисия при двустранните срещи с белгийски фирми. В една от тях взе участие г-н Галин Иванов, представител на белгийската фирма „Хорс консулт” от ХВП. В рамките на срещата бяха разяснявани юридическите аспекти на вноса, износа, търговията и изискванията за навлизане на белгийския пазар от Патриция Лиърс и Деница Георгиева, представители на А-Лоу Интернешънъл Лоу Фърм. През същия ден се проведе среща с Каролин Лейсен, мениджър на специализирания за хранително-вкусовата промишленост „Евромаркет 2012” в Синт Никлаас, Кралство Белгия, която отправи покани към мениджърите на нашите фирмите да представят България на следващото събитие през август 2012. На г-жа Лейсен бяха предоставени информационни брошури и мостри на българските продукти.
В допълнение към предварителната програма беше организирана среща с г-н Адем Кумчу, президент на “UNITEE” (Европейско-турска бизнес конфедерация), в която членуват над 10 000 фирми и 52 асоциации от 15 европейски страни. По време на срещата представителите на българските фирми презентираха своята дейност и се договориха за бъдещо сътрудничество с UNITEE. Сред конкретните предложения бяха съдействие за двустранни бизнес форуми и срещи, както в Белгия и България, така и в други европейски страни, представени от конфедерацията. От страна на ИНАМСП беше инициирано подписване на меморандум за разбирателство.
Участниците в организираната от ИАНМСП търговска мисия до Белгия изразиха своето удовлетворение и отлични впечатления от проведените срещи и високопрофесионална подготовка на промоционалната проява от страна на експертите на Агенцията.
Дни след приключване на мисията ИАНМСП получи благодарствено писмо от Евро-ток България по повод добра организация и ползотворно сътрудничество.
Търговската мисия до Белгия се проведе в изпълнение на Годишната индикативна програма за участие на български МСП в търговски мисии, като елемент от мерките за повишаване на експортния потенциал на фирмите.