В двете алинеи към чл. 30 от ПУСНИФ – 2022 г. са посочени допустимите разходи за материали и консумативи в бюджета на проектното предложение, както следва:
– ал.1 – Допустими разходи за материали и консумативи са единствено разходите за закупуване на нови, неупотребявани материали и консумативи, които пряко са необходими за изпълнение на проекта;
– ал.2 – Допустими разходи могат да бъда разходи за: вода, електроенергия и/или топлинна енергия само за проекти, за чието изпълнение те представляват поне 50% от общите разходи за материали и консумативи по бюджета на всеки бенефициер/координатор или партньор/ри/.
При кандидатстване бенефициера/координатора и партньора/ите посочват всички планирани разходи по отделните пера в Приложение 1 Бюджет на научно – изследователски и развоен проект, неразделна част от пакета с документи приложени към „Правилника за оценка на проектните предложения“ 13-та сесия.
В глава II от Процедура за административно и финансово отчитане на проекти – ПАФОП по НИФ 13-та сесия детайлно е разписана процедурата за финансовото отчитане на проектите за всеки период, като в чл. 59, ал. 8 от същата е посочено, че Финансовият отчет на всеки един участник и за всеки един отчетен период на проект съдържа:
1. Отчет за изпълнение на бюджета за отчетен период по проекта (Приложение № 7.0);
2. Обобщена справка за разходи за персонал, в това число за спомагателни разходи и за платени осигуровки (Приложение № 7.1.1);
3. Справка за разходите за персонал по месеци (Приложение № 7.1.2);
4. Справка за разходи за инструменти и оборудване (Приложение № 7.2);
5. Справка за разходи за външни услуги (Приложение № 7.3);
6. Справка за разходи за материали и консумативи (Приложение № 7.4);
7. Справка за разходите за командировки в чужбина (Приложение № 7.5);
8. Консолидиран финансов отчет за отчетен период (Приложение № 7.6) (изготвя се от координатора на проекта);
В чл. 68 и чл. 69 от ПАФОП по НИФ 13-та сесия е описано отчитането на разходите за материали и консумативи и документите, които следва да се представят.