1. Моля да потвърдите, че разходите за социални и здравни осигуровки на персонала, ангажиран по проекта на трудово правоотношение, са допустим разход, който може да бъде отчетен и възстановен. 2. Съществуват ли някакви органичения по отношение на големината на екипа за изпълнение на проекта? Ако е по-малък, но експертизата отговаря на проектните потребности, то това би ли се оценило подобаващо по критерия за капацитет или ще продуцира негативен ефект? 3. Необходимо ли е да се предоставят автобиографии на експертите (юрист, счетоводител и др.), включени в спомагателния персонал? 4. Съществуват ли (освен описаните правила в документа “Технически указания за попълване на проектното предложение”) някакви насоки/препоръки/добри практики по отношение на структурирането на проектните фази, задачи и дейности? В Апликационния формуляр в СУНИ, т.7 “План за изпълнение” следва да бъдат добавяни дейности т.е. най-малките съставни единици. Оттук: – Къде се описват фазите и задачите, от които тези дейности са част? – Някакви принципи, които да спазваме при определянето на фазите? Ако например имаме 6 фази, всяка с между 2-4 задачи, всяка обхващаща 4-5 дейности, то ще се получат между 60 – 100 дейности, които трябва да бъдат описани в СУНИ. Това не звучи като оптимален вариант за разписване и предполага промяна на подхода: по-малко фази с по-всеобхватни задачи и дейности. Какви са Вашите очакванията по отншение на структурата и нивото на детайл?

Относно въпрос 1:
Съгласно чл.27, ал. 7 от ПУСНИФ-2022 г. „Часовите ставки на основния персонал, планирани в бюджета, не могат да надхвърлят следните стойности без включени разходи за осигуровки за сметка на осигурителя, като същите се начисляват на отделен ред в бюджета и отчетната форма:
1. Ръководител проект – до 42,00 лева;
2. Ръководител фаза – до 38,00 лева;
3. Изследователи – до 34,00 лева;
4. Технически персонал – до 13,00 лева“
В отчетната форма към Процедурата за административно и финансово отчитане на проекти  по НИФ  13-та сесия – Приложение 7 Мониторинг НИРП разходите за осигуровки за сметка на осигурителя се посочват в Справка за Разходи за персонал по месеци Приложение 7.1.2 съответно в ИНИ и в ЕР и се пренасят в Обобщената Справка за разходи за персонал  Приложение 7.1.1 на ред Осигуровки за сметка на работодателя.
 
Съгласно чл.27, ал. 7 от ПУСНИФ-2022 г. „Разходите за спомагателен персонал се планират като обща сума, поотделно в бюджетно перо ИНИ и бюджетно перо ЕР, чиято максимална стойност може да бъде до 10% от основните разходи за персонал. В общата сума за спомагателен персонал се планират разходите за персонал, който ще извършва помощни дейности, с включени осигуровки за сметка на осигурителя. Разходите за спомагателен персонал се отчитат по отделни лица, длъжности, брой работни часове, възнаграждение и осигуровки за сметка на осигурителя“.
 
 
Относно въпрос 2:
Ограничения относно големината на екипа няма, стига да е изпълнен чл. 27, ал. 4 от ПУСНИФ-2022 г. „Допустимият дял на разходите за персонал по научно-изследователски развоен проект може да бъде до 70% от общата стойност на разходите в бюджета на всеки участник. Делът на разходите за персонал в бюджета на партньор, който е организация за научни изследвания и разпространение на знания, може да бъде до 90%, при условие че по отношение на общия бюджет на целия проект се спазва изискването допустимият дял на разходите за персонал да бъде до 70% от общата стойност на проекта и изискването от Раздел В, т. 1, на “Правилника за оценка на проектни предложения” (ПОПП), ” Кандидатът (и партньорите) разполагат с експерти с компетентности за реализиране на заложените дейности по проекта. * Експерт с компетентности да изпълни определената за него дейност по проекта е експерт с необходимите, релевантни към конкретната дейност, която ще изпълнява, образование, квалификация и професионален опитза изпълнението на посоченото изискване съблюдават независимите експерти, извършващи техническа оценка на проектното предложение.
 
Относно въпрос 3:
В Приложение 12 – Указания към Правилника за оценка на проектни предложения, в т.5 Екип за изпълнение на дейностите по проекта трябва да посочите всяко едно от лицата, които ще бъдат част от екипа по проекта и да представите автобиографии, за да докажете тяхната компетентност. Това се касае за лицата, включени в основния персонал, ангажиран с изпълнението на проекта.
 
Относно въпрос 4:
Структурирането, оптимизацията и броя на проектните фази, които се състоят от съвкупност от задачи и дейностите към тях, се определя от Вас.
Във формуляра за кандидатстване, в т. 7 „План за изпълнение / Дейности по проекта“ се посочват всяка отделна фаза, съответно задача и дейност.
Пример и насоки за попълване на формуляра за кандидатстване ще откриете в „Технически указания за попълване на проектно предложение“ и Приложение 12 от „Правилника за оценка на проектни предложения“ (ПОПП).
 



Страницата е редактирана последно на: 02.08.2022




Expo2025 Osaka
Matchmaking b2b connect
BG Industry Map
SME Webinars
NIF
Exporthub.bg
opic.bg
bulgariancp.bg
evroto.bg



Сигнали за корупция и конфликт на интереси


Следвайте ни:

facebook linkedin youtube