За пръв път 10 български малки и средни предприятия ще вземат участие в Международната изложба за хранително-вкусовата индустрия TUTTOFOOD, която ще се проведе от 8 до 11 май в Милано, Италия.
„Да създадем бизнес чрез интернационализация” – стратегическото послание на TUTTOFOOD, изложбата, която се наложи в последните години на картата на търговските прояви в Европа, благодарение на ясната си концепция – да създаде най-добрата среда за контакт между търсене и предлагане, да срещне производителите с потенциалните им клиенти – професионалисти, търговски вериги, дистрибутори, търговци на дребно. Да разширят бизнеса си чрез реализация на международните пазари, това е целта на фирмите участници в TUTTOFOOD.
През 2009 г., със съдействието на Италианската Търговска Камара в България, представител на Панаира в Милано, изложбата бе посетена от представители на 10 български фирми, които се срещнаха с представители на бизнеса и оцениха възможностите за реализацията на българските продукти на международните пазари. ИАНМСП прие предложението на фирмите от бранша и включи изложбата в Индикативната програма за организиране на участия в международни специализирани изложби за периода 22 април 2011 г. – 22 април 2012 г. по проект «Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия».
Изложбата като инструмент за реклама и бизнес, целяща лансиране на нови продукти с високо качество, е насочена към клиентите и гарантира участие на голям брой посетители търговци на ръководни позиции от Италия и света. В сравнение с 2007 г. на TUTTOFOOD 2009 г. на обща изложбена площ от 38 351 кв.м. са участвали 727 изложители, 234 повече (+30,9%), а посетителите са 30 043 души (+ 31 %).
За първи път на изложбата ще представят своите продукти фирмите: Кондов екопродукция ЕООД, Сиба Интернешанъл ЕООД; Анона трейд ЕООД; Фрукто Сливен; Катрин Ко; Софкао ЕООД; Фрутиком ООД; Еуросток ЕООД; Сигма био ООД и Ривал инвест. Преобладаващата част от предприятията ще предложат уникалните рецепти и вкус на българските плодови, зеленчукови и месозеленчукови хранителни изделия, шоколадови деликатеси, бонбони, бисквити, разтворими напитки, хранителни добавки, чай, кулинарни продукти. Разбира се, ще присъстват и екологично чисти български млечни продукти.
За съжаление няма да бъдат представени месните изделия и българските вина, но това ще бъде компенсирано с организираната съпътстваща проява „Трапеза на България”, която се организира със съдействието на Италианската търговска камара в България.
На 9 май, Денят на Европа, посетителите на TUTTOFOOD 2011 ще имат възможност да вкусят от уникалните продукти, които страната ни предлага на своебразната „Трапеза на България”. Момичета в български носии ще раздават специални покани на посетителите за дегустация на продуктите, представени на българския щанд. Представителите на български фирми ще имат възможността да представят продуктите си, подчертавайки тяхната уникалност, качество и изгодна цена – трите водещи компонента, доказващи тяхната конкурентноспособност на европейския пазар. Надяваме се с тази инициатива достойно да представим България и да привлечем вниманието към българското национално участие, и да изненадаме както домакините, така другите участници и посетители на биеналето.
За допълнителна информация:
Лана Мумджиева, старши експерт Връзки с обществеността
Тел.: 02/932-92-68
E-mail: l.mumdzhieva@sme.government.bg