Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) има удоволствието да Ви покани за участие с индивидуални щандове в Международното изложение за индустриално оборудване и иновации Маштех & Иннотех 2024, което ще се проведе в периода от 01 – 04 октомври 2024 г. в Интер Експо Център, гр. София.
Изложението Маштех е специализирано в секторите Металорежещи и металообработващи машини, Машини и инструменти за повърхностна обработка, Машини за закаляване и термообработка, Технологии за заваряване, Лазерни технологии, Машинно проектиране, Хидравлични и пневматични устройства и аксесоари, както и Рециклиране и опазване на околната среда. Изложението Иннотех се фокусира върху представянето на иновативни технологии и решения за индустрията.
Ако предлагате продукти и услуги в гореизброените области, това е мястото, където може представите последните индустриални иновации. Изложители ще бъдат водещи компании от България, Германия, Италия, Румъния, Турция, Гърция, Сърбия, Чехия, Австрия, Израел, Испания и Китай. Ще бъдат представени 350 водещи световни марки и привлечени над 8 000 професионални посетители.
Допълнително предимство е съпътстващата програма, която включва разнообразни събития, лекции, презентации, дискусии и нетуъркинг сесии и предоставя отлична възможност за създаване на нови бизнес контакти и разширяване на професионалната мрежа.
Участието се организира и финансира със средства по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа на дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027.
ИАНМСП поема напълно или частично разходите за участие като:
- Наем на изложбена площ;
- Изграждане на стандартен щанд;
- Оборудване и обзавеждане на щанда;
- Регистрационни и/или медийни такси;
- Пропуски за изложителите;
- Консумативи и други такси.
Сумата за съфинансиране на участието е съобразно с броя на участията на дадено предприятие в прояви по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските предприятия, който стартира на 11 август 2023 г. Предприятие, което участва за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по горецитирания проект, не дължи съфинансиране и ИАНМСП поема 100% от направените за него разходи за съответната проява.
Предприятие с две или повече участия в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по горецитирания проект, заплаща 30% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
Разходите за съответното предприятие се определят на база на индикативния бюджет, разделен на одобрения брой участници.
При участието на минимален брой предприятия – шест (6), одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не повече от 1 050 (хиляда и петдесет) лева.
При участието на максимален брой предприятия – дванадесет (12), одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не по-малко от 525 (петстотин двадесет и пет) лева.
Крайната сума за съфинансиране от страна на кандидата се определя спрямо броя на одобрените за участие предприятия. Същите получават уведомително писмо преди подписване на договор с ИАНМСП.
В случай на недостигане на горецитирания минимум от 6 участници, ИАНМСП си запазва правото да прекрати организацията на националното участие.
Предприятието участник следва да поеме своите разходи за:
- Спедиция, митническа обработката и застраховка на експонатите и други изложбени компоненти;
- Командироване на представител/и (пътни, дневни и квартирни);
- Застраховка на представителите на предприятието;
- Заявени допълнителни услуги, извън изброените в Общите условия за участие.
Настоящият проект е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в райони в преход и в по-слабо развити райони. За район в преход се счита Югозападният район, включващ областите Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София. За по-слабо развити райони се считат всички останали райони. Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането на районите в преход е приблизително 1/6 от бюджета на Проекта, а за по-слабо развити райони приблизително 5/6 от бюджета на Проекта.
Предприятията участници могат да бъдат финансирани само под формата на минимални помощи в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“. Максималният размер на помощта „de minimis“ не може да надхвърля 300 000 евро или 586 749 лева за период от три предходни години (считано от датата на предоставяне на помощта) за едно и също предприятие:
а) Предприятието получател;
б) Предприятията, с които предприятието получател попада в група „Едно и също предприятие“ по смисъла на чл.2, параграф 2 на Регламент (EС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 г.;
в) Всички предприятия, които са се влели, слели или са придобити от някое от предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател съгласно чл.3, параграф 8 на Регламент (EС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023;
г) Предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател и са се възползвали от помощ „de minimis“ преди разделяне или отделяне съгласно чл.3, параграф 9 на Регламент (EС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023.
В случай, че бенефициентът на минимална помощ надхвърли определения лимит, съгласно Регламент (ЕС) № 2023/2831, получателят на минималната помощ се задължава да възстанови пълния размер на получената минимална помощ. ИАНМСП информира писмено получателите на минимална помощ. Справка за предоставената минимална помощ може да бъде извършена в Регистър на Министерство на финансите на следния линк: http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx
Предприятието кандидат трябва да отговаря на следните изисквания:
- Да не участва за собствена сметка в конкретната проява;
- Да притежава допустим Код на основна икономическа дейност (КИД) съгласно Условията за допустимост на ПКИП.
До одобрение за участие се допускат всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП.
Предприятието кандидат подава следните документи за заявяване на участие в промоционални дейности и прояви:
- Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието и с приложени документи доказателства.
- Документ, доказващ принадлежност към даден район чрез извършването на икономически дейности в съответния район като например: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси, Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Регионалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; Договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект, Нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден район в оригинал или заверено копие с текст “Вярно с оригинала” и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
- Удостоверение за код на икономическа дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за последната приключила финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
- Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП) не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо.
Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.
- Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране по образец и в оригинал и подписана от представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ.
- Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключила финансова година по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Указания за попълване на декларацията
Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието. Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор.
Кандидатстващото за подкрепа предприятие следва да представи и копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия
предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието, относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП:
а) Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;
б) Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;
в) Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;
г) Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;
д) Отчет за приходите и разходите, и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;
e) Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години.
Документи по букви от а) до e) се представят за предприятието кандидат, както и за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл.3 и чл.4 от ЗМСП.
- Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Декларациите се представят в оригинал, подписани собственоръчно или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Всеки кандидат за участие на националния щанд, задължително следва да се запознае с Правила за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и чужбина.
Моля да се запознаете с Правила за поведение на национални щандове, организирани от ИАНМСП.
Крайният срок за подаване на заявка за участие с изискуемите документи е 02.08.2024 г. (петък). Заявката се подава:
– на адрес ИАНМСП, Деловодството, 1000 София, ул. „Леге” № 2-4;
– по електронен път и с квалифициран електронен подпис (КЕП) на един от следните електронни адреси – office@sme.government.bg; www.b2bconnect.bg (в профила на съответната проява).
Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване не се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg и получени след работно време, но в рамките на крайния срок, се регистрират на следващия работен ден.
За допълнителна информация може да се обръщате към:
- Тереза Мутафова, главен експерт в отдел МИК, тел.: (02) 940 79 88, имейл: t.mutafova@sme.government.bg
- Траян Трендафилов, главен експерт в отдел МИК, тел.: (02) 940 79 81, имейл: t.trendafilov@sme.government.bg