ИАНМСП проведе търговска мисия до Хонконг за българските предприятия от козметично-парфюмерийния бранш, 7-12 ноември 2011 г.


 

В периода 7-12 ноември 2011 г. Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) организира и успешно реализира търговска мисия до Хонконг, Китайска народна република, за представителите на български предприятия, производители на козметични продукти, етерични масла и парфюмерия. Проявата беше осъществена в рамките на дейност 5 “Организиране на промоционални прояви в страната и чужбина” по Проект № BG161PO003–4.2.01-0001 „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, по който ИАНМСП е институционален бенефициент. Финансирането е от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПК.

В състава на търговската мисия взеха участие представители на 20 български предприятия от сектор “Козметика, етерични масла и парфюмерия”, селектирани на основата на прилагане на критериите, заложени в Общите условия за участие на български МСП в търговски мисии.

На 9 ноември 2011 г. българската делегация беше приета от г-н Уйлям Чуй, директор „Международни промоции” в Търговския съвет за развитие на Хонконг (ТСРХК). На официалната среща българските представители бяха запознати с бизнес климата в КНР и по-специално в Хонконг – специален административен район в рамките на Китай, както и с възможностите на Хонконг като платформа за успешен бизнес.

По време на организираната дискусия българската делегация беше запозната с особеностите на китайския пазар, с възможностите и изискванията за внос на козметични препарати в КНР. Както от българска, така и от страна на ТСРХК беше изразена готовност за оказване на подкрепа на предприятията от двете страни за намиране на партньори и установяване на преки връзки с потенциални партньори от другата страна.

В края на срещата г-жа Марияна Велкова, изпълнителен директор на ИАНМСП, и г-н Уйлям Чуй подписаха меморандум за сътрудничество между ИАНМСП и ТСРХК. Меморандумът предвижда двете организации да си сътрудничат при обмяна на информация и експертен опит при организиране на търговски мисии и бизнес делегации в двете страни, както и при участия на международни изложения.

След подписването на меморандума г-жа Велкова проведе среща с г-н Джони Ван, старши мениджър „Изложения” в ТСРХК, с когото обсъди възможности за установяване на бизнес контакти в региона с помощта и съдействието на ТСРХК.

На 10 ноември 2011 г. със любезното съдействие на ТСРХК бяха организирани двустранни срещи между българските делегати и потенциални техни партньори от КНР. Двустранните срещи се проведоха в Центъра за МСП на ТСРХК. Срещите протекоха при подчертан интерес от китайска страна към възможностите за осъществяване на преки търговски контакти. На двустранните срещи присъстваха 10 китайски фирми с регионални офиси в Хонконг.

Специален интерес беше проявен към българските фирми, производители на етерични масла и по-специално на розово и лавандулово, като суровини за производството на крайни продукти. Китайските фирми, запознати с качеството на българските етерични масла и готови козметични продукти, проявиха интерес към внос на базови заготовки за създаване на краен продукт и адаптирането му спрямо изискванията и вкуса на китайския потребител.

В рамките на търговската мисия беше посетено международното изложение Cosmoprof Asia 2011. Изложението е специализирано в областта на опаковките и пакетирането и е най-голямото от този род за района на Азия. На обща площ от 57 400 км бяха представени над 1 600 китайски и международни фирми, както производители на опаковки, така и производители на крайни козметични продукти и производители на машини и съоръжения за бранша.

Анализът на попълнените от участниците в търговската мисия анкетни карти за отчитане на първоначалните резултати от проявата показва положителни ефекти от реализираната програма. По-голямата част от фирмите не са имали предварително планирани срещи, а почти всички са провели най-малко по две срещи в рамките на търговската мисия. Част от българските фирми са водили преговори не само за внос/износ, но и за създаване на смесени предприятия, в следстиве на което над 50 % от тях очакват сключването на поне един договор. Посещението на международното изложение Cosmoprof Asia 2011 беше оценено като много ползотворно от българската делегация. Представителите на нашите фирми се запознаха с новите стандарти в опакването и с тенденциите на пазара, с налагащите се нови производствени технологии и идеи за дизайн и художествено оформление на своите продукти. Участниците отчитат като отлична организацията на търговската мисия и извършваната от ИАНМСП дейност при осъществяването на промоционални прояви.

С реализацията на търговската мисия са разкрити нови възможности за насърчаване на интернационализацията на българските предприятия от сектор “Козметика, етерични масла и парфюмерия”, като:

–      създадени са преки контакти между български предприятия и потенциални техни китайски партньори, обсъдени са възможностите за развитие на производственото коопериране, за увеличаване обема на българския износ на козметична продукция на китайския пазар, за внедряване на добри производствени и търговски практики, както и за адаптиране на българските продукти към изискванията и спецификата на китайския пазар;

–      постигнато е значително разширяване и укрепване на междуинститутционалните контакти.

Страницата е редактирана последно на: 18.09.2014




Expo2025 Osaka
Matchmaking b2b connect
BG Industry Map
SME Webinars
NIF
Exporthub.bg
opic.bg
bulgariancp.bg
evroto.bg



Сигнали за корупция и конфликт на интереси


Следвайте ни:

facebook linkedin youtube