Националният павилион на България на ЕКСПО 2025 посрещна представители на висшия мениджмънт на японския гигант, производител на кисело мляко – MEIJI. 55 години след първото посещение на MEIJI по време на Световното изложение през 1970 година, отново в Осака, днес представители на компанията се запознаха с павилиона на България и отдадоха признание за успешните дългогодишни отношения.
Чрез „моста“ на сътрудничество, изграден преди 55 години, България представи на MEIJI как преминава към развитие на високи технологии, нано-сателити и дронове, с поглед към бъдещи партньорства и задълбочаване на добрите приятелски и търговски отношения между двете държави.
Кацунари Мацуда, президент на MEIJI, Мицуро Курода, изпълнителен директор на японската компания за регион Кансай, проведоха разговори с представителите на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) в Осака – Георги Костов, директор на българския павилион на ЕКСПО 2025, Константин Ботев, началник на отдел „Международни изложби и конференции“ и Йоанна Ценова, началник на отдел „Инструменти за развитие на предприятията“. По време на срещата бяха обсъдени възможностите за преминаване към устойчиви материали за опазване на околната среда и в контекста на темите на ЕКСПО 2025. Представителите на ИАНМСП разказаха за българския павилион, който е изграден от екологични материали и това, че след изложението всяка една част ще бъде рециклирана или използвана отново.
Президентът на MEIJI Кацунари Мацуда сподели за успехите на компанията и дългогодишното производство на кисело мляко в Япония, което е на изключителна почит от местните граждани. През 2024 година ИАНМСП и MEIJI стартираха преговори, които се увенчаха с успех и в рамките на половин година, по време на ЕКСПО 2025, по 800 хиляди кисели млека на ден, ще бъдат пуснати на японския пазар с реклама на българския павилион. Това ще даде възможност на японските потребители да се запознаят с България, като по този начин ще предизвика и интереса им да посетят павилиона ни на Световното изложение.
Дизайнът на опаковките привлича вниманието с това, че MEIJI правят паралел между павилиона на България през 1970 година, когато страната ни има забележителни успехи и павилиона през 2025, който отново предизвика изключителен интерес от страна на посетителите и България стартира успешното си участие в Световното изложение.
България и Япония развиват активно търговските и приятелските отношения, като през 2025 година японската публика ще има възможност да се потопи в едно невероятно изживяване на българския павилион, което разказва за българската природа, култура и традиции, както и за иновативното лице на България. Вниманието на японските посетители привлича и талисманът на България – Лакто-Чан.