Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) организира Търговска мисия в Саудитска Арабия и предостави възможността на 13 български компании да се позиционират до лидерите в областта на хранително-вкусова промишленост.
Търговската мисия се реализира в изпълнение на дейност 6 „Организиране, провеждане и участие на български МСП производители в търговски мисии в чужбина” по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027.
Представителите на българския бизнес взеха участие и в Международното изложение за храни и напитки “Saudi Food Show”, което е едно от най-големите ежегодни събития в региона и тази година участваха над 1300 компании.
Българските фирми се запознаха с дейността на ключови производители, дистрибутори и инвеститори от хранително-вкусовия бранш и научиха за най-новите тенденции в производствените процеси, ноу-хау в областта на продажбите, както и информация за иновациите и напредъка в сектора.
По време на събитието беше обявено, че ще бъдат създадени специализирани индустриални клъстери, като целта пред Кралството е да се привлекат чуждестранни инвестиции в страната. Българските малки и средни предприятия (МСП) проведоха редица двустранни срещи, обмениха опит с лидери в индустрията и имаха възможността да положат основи за създаването на нови партньорства.
В рамките на Търговската мисия беше проведена и среща с Н. Пр. Любомир Попов, извънреден и пълномощен посланик на Република България в Кралство Саудитска Арабия и Петър Мойсов, ръководител на „Служба по търговско-икономически въпроси“ в посолството на България в гр. Рияд. По време на разговорите всяка една от фирмите представи своята дейност и бяха отправени редица въпроси за навлизането на местния пазар. Посланикът ни в Саудитска Арабия представи предимствата и възможностите за компаниите, които проявят интерес, като очерта потенциални продукти, за които има ниша да се позиционират успешно на местните пазари. Българските представители отчетоха, че българската лютеница, млечните продукти и минералната вода имат потенциал за доставки на пазарите в Саудитска Арабия. От своя страна Петър Мойсов потвърди интереса на саудитския пазар към българските продукти.
Компаниите акцентираха, че благодарение на ИАНМСП и включването им в събития от подобен мащаб, срещи с представители на посолството в Саудитска Арабия и разяснителни разговори, са от изключително значение за българския бизнес, който да бъде разпознаваем в областта хранително-вкусовата промишленост в Саудитска Арабия и все повече фирми да проявяват интерес за навлизането на нови пазари и реализирането на българска продукция.
***
Проект BG16RFPR001-1.002-0001
„Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027