В периода 08-13 март 2012 г. Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предпирятия (ИАНМСП) организира търговска мисия до гр. Анахайм, САЩ, в която взеха участие 11 български фирми.
В рамките на мисията, на 9 март 2012 г., представителите на българските компании посетиха Международното изложение Natural Products Expo West 2012, което се проведе в изложбен център Anaheim Convention Center. Изложението се посещава от над 58 000 професионалисти и присъстват над 3000 изложители от секторите био и натурални продукти, био-храни, натурална козметика и парфюмерия.
Участниците в търговската мисия успяха да установят бизнес контакти с фирми изложители: дистрибутори и производители в различните подсектори на козметичната и парфюмерийната индустрия. Бяха проведени двустранни срещи с представители на фирми-изложители на изложението.
На втория ден на изложението представители на българските фирми посетиха и съпътстващите изложения в рамките на Natural Products Expo West – Engredea, Nutracon conference, the Beer, Wine & Spirits Marketplace and Fresh Ideas Organic Marketplace.
Посещението на изложението беше ползотворно и от гледна точка на внедряване на нови идеи и добри практики в производството на българските предприятия.
В рамките на посещението бяха установени контакти с множество производители и дистрибутори на натурална козметика и парфюмерия. Представителите на българските фирми проведоха двустранни срещи с потенциални партньори. Изключително удовлетворение изразиха относно направените контакти, информацията, която получиха за новите тенденции и цените на международните пазари за натурална козметика и парфюмерия, както и обмяната на добри практики с компании-лидери в бранша.
Мисията до Анахайм беше организирана от ИАНМСП в изпълнение на дейност 5 „Организиране на промоционални прояви в страната и чужбина” по Проект BG161PO003 – 4.2.01-0001 – „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, по който агенцията е институционален бенефициент. Проектът е финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма “Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007 – 2013.