Наименование на проект: „Подкрепа на интернационализацията на българските предприятия чрез провеждане на търговски мисии, бизнес форуми, конференции, контактни борси и двустранни срещи“
Номер на проект: BG16RFOP002-2.052-0001
Обща стойност на проекта: 2 100 000,00 лв.
Проект „Организиране на търговски мисии и форуми за български производители и чуждестранни купувачи“ се реализира по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.052 „Реализация на мерки за интернационализация на българските малки и средни предприятия чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)“, приоритетна ос „Предприемачество и капацитет за растеж на МСП“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с чието финансиране ще бъдат реализирани дейности в подкрепа на интернационализацията и повишаване конкурентоспособността на българските малки и средни предприятия.
- Цели:
А. Основна цел на проекта:
Насърчаване на интернационализацията на българската икономика чрез улесняване на достъпа на българските малки и средни предприятия до целеви външни пазари и осигуряване на условия за доброто им позициониране и устойчиво присъствие в международен мащаб.
Б. Специфична цел на проекта:
Прилагане на мерки за подпомагане на интернационализацията, чрез организацията на международни прояви като търговски мисии, бизнес форуми, конференции, двустранни срещи и други, които целят да подпомогнат малките и средни предприятия в България (производители и износители), притежаващи експортни възможности, в установяването на преки контакти с потенциални техни чуждестранни партньори и създаване или разширяване на резултатно търговско и производствено сътрудничество.
Изпълнението на целите на проекта ще спомогне за подобряване на възможностите за работа на българския бизнес на интензивно конкурентни пазари, внедряване на добри производствени и търговски практики, постигане на съответствие при експортноориентираните български сектори, повишаване на конкурентоспособността на българските продукти и услуги, увеличаване обема на българския износ – стоки и услуги, устойчиво присъствие на българските МСП на външни пазари и др. Като резултат ще се подобри конкурентоспособността на българската икономика като цяло и ще се подпомогне нейното популяризиране сред чуждите предприемачи.
- Основни дейности:
А. Организиране на търговски мисии в чужбина
Дейността е насочена към увеличаване обема на българския износ на приоритетни чужди пазари чрез запознаване на място със специфичните качествени изисквания за отделните стокови групи, внедряване на добри производствени и търговски практики, повишаване на експортната култура, трансфер на знания и технологии, адаптиране на стоките и услугите към съответния пазар и др. Чрез посещения на място за българските предприятия се създава възможност за осъществяване на преки контакти и създаване на бизнес партньорства с потенциални техни партньори.
Очакван резултат:
- 15 бр. организирани и проведени търговски мисии;
- 150 бр. микро, малки и средни предприятия-участници.
Б. Организиране в България на бизнес форуми, конференции, контактни борси и други прояви за създаване на бизнес партньорства
Дейността включва провеждането на прояви като бизнес форуми, конференции, контактни борси и други прояви за създаване на бизнес партньорства (нетуъркинг прояви/събития) с участието на български и чуждестранни фирми, като се разкриват допълнителни възможности за насърчаване на търговското и производствено сътрудничество между български предприятия и техни чуждестранни партньори.
Очакван резултат:
- 22 бр. организирани и проведени бизнес форуми, конференции, контактни борси и други прояви в страната;
- 600 бр. микро, малки и средни предприятия-участници.